GazeteBilim
Destek Ol
Ara
  • Anasayfa
  • Bilim
  • Teknoloji
  • Felsefe
  • Kültür-Sanat
  • Gastronomi
  • Çocuk
  • Etkinlikler
    • Astronomi Dersleri
    • Davranış Nörolojisi Dersleri
    • Eğitimciler İçin Yapay Zekâ Okur-Yazarlığı Dersleri
    • Epigenetik Dersleri
    • Evrim Dersleri
    • Bilim Tarihi Dersleri
    • Hegel Dersleri
    • Kapitalizmin Tarihsel Gelişimi ve İktisadi Düşünce Dersleri
    • Konuşmaktan Korkmuyorum
    • Nörobilim Dersleri
    • Nörohukuk
    • Nörofelsefe Dersleri
    • Öğrenilmiş Çaresizlik
    • Teizm, Deizm, Agnostisizm ve Ateizm Dersleri
    • Teoloji, Bilim ve Felsefe Tartışmaları
    • Zihin Dersleri
  • Biz Kimiz
  • İletişim
Okuyorsun: Museo del Novecento’ya bir bakış açısı
Paylaş
Aa
GazeteBilimGazeteBilim
Ara
  • Anasayfa
  • Bilim
  • Teknoloji
  • Felsefe
  • Kültür-Sanat
  • Gastronomi
  • Çocuk
  • Etkinlikler
    • Astronomi Dersleri
    • Davranış Nörolojisi Dersleri
    • Eğitimciler İçin Yapay Zekâ Okur-Yazarlığı Dersleri
    • Epigenetik Dersleri
    • Evrim Dersleri
    • Bilim Tarihi Dersleri
    • Hegel Dersleri
    • Kapitalizmin Tarihsel Gelişimi ve İktisadi Düşünce Dersleri
    • Konuşmaktan Korkmuyorum
    • Nörobilim Dersleri
    • Nörohukuk
    • Nörofelsefe Dersleri
    • Öğrenilmiş Çaresizlik
    • Teizm, Deizm, Agnostisizm ve Ateizm Dersleri
    • Teoloji, Bilim ve Felsefe Tartışmaları
    • Zihin Dersleri
  • Biz Kimiz
  • İletişim
  • Destek Ol
Bizi Takip Edin
  • Biz Kimiz
  • Künye
  • Yayın Kurulu
  • Yürütme Kurulu
Copyright © 2023 Gazete Bilim - Bütün Hakları Saklıdır
GazeteBilim > Blog > Kültür-Sanat > Sanat > Museo del Novecento’ya bir bakış açısı
Sanat

Museo del Novecento’ya bir bakış açısı

Yazar: GazeteBilim Yayın Tarihi: 15 Ekim 2024 4 Dakikalık Okuma
Paylaş

Bu yazıda sizi, birçok sanatçının göstermeye çalıştığı “galeri” ve “sanat yapıtı” anlayışının farklılaştığı bir şehre getirmek istiyorum.

Elif İnceler

Milano, bilindiği üzere bir moda ve karakteristik yapılar serisi şehri gerçekten de, fakat aynı zamanda hayatın sanatla aktığı, sanatınızı doğru icra ettiğiniz sürece birçok şekilde var olabileceğiniz bir şehir. Kişiliğinizin sayıldığını görebildiğiniz, sanatınızla olsun olmasın hayatı sizin gözünüzden görmek isteyen insanlarla dolu Milano. Özellikle Museo del Novecento, bu yazıda sizi götüreceğim müze, İtalya topraklarına adımımı attığım andan itibaren içimde biriktirdiğim birçok fikri ve duyguyu içinde barındırıyor. Öyle ki, bir zamanlar farkına varamadığım birçok öngörünün ise başlangıç noktası olarak görebilirim bu müzeye olan ziyaretimi.

Duomo yanında bulunan bu müze, 2010’da açılmış olup içinde 1900’lerden başlayıp 2000’lere kadar dayanan birçok farklı ve önemli ismin eserlerini içeriyor. Duomo ve bu müze yenilenme çalışmalarıyla ünlüdür, özellikle Duomo di Milan halen yenilenme sürecindedir. Museo del Novecento, içinde heykel ve resim olmak üzere iki bileşem içermektedir. Birazdan okuyacağınız açıklamalar bu müzede üstüne düşünmeye fırsat bulabildiğim resimlerin ve heykellerin birer yorumlamalarıdır.

melancholy
“Figure (Melancholy)”
Mario Sironi, 1919-1928.
Yağlı boya tekniği.

Melankoli figür, sert ışık ile oluşmuş sert gölge bileşenlerini içeriyor. Figürün bir köprü benzeri yapının önünde bulunduğu melankolik ruh hali ise, sert gölgelerin hayatına sert ışıklar tarafından oluşturulduğunu, şehrin ve savaşın ona sert yaptırımlar uyguladığı, bununla birlikte figürün içinden çıkılamaz bir melankoli durumuna büründüğünü yorumlayabiliriz.

Renklerin ön planda olduğu fakat resmin en önemli unsuru olmadığı bu yapıtın fikri, soyut felsefik düşüncenin değişkenlik gösteren öncelik sırası olarak yorumlanabilir. Felsefenin yer ve zamandan soyut kalamayacağı gibi, felsefik bir resmin içinde bulundurduğu unsurlar konusunda da soyutlanamayacağı durumlar vardır, bunların içinde insan figürü kullanmak, renklerin derinliğine inmek gibi ressamın hayatında etkilenmiş olduğu etkenler bulunabilir.

“The Builders”
Mario Sironi, 1929.
Yağlı boya tekniği.

Bu tablo, 21. yüzyılın kübizm akımından esinlenmiş olan Sironi’nin kübist bakış açısı ile bakıldığında yapıların ve insan figürlerinin benzerliklerini ve farklılıklarını yansıtıyor bir bakıma. Figürlerin şehirleşmeye bağlı olarak değişen ruh hallerini postürlerinden de görebiliyoruz.

“Obelisk”
Osvaldo Licini, 1932.
Yağlı boya tekniği.

Obelisk, savaşın etkilediği sanatçı fikrine uygun bir resimdir. Soyutluğuyla genel anlamda travmayı andırabilen bir sadeliği barındırıyor içinde. Renklerin kullanımının soyutluğu ise tamamlanmamış bir düşünme sürecini gösteriyor olabilir.

“The Fight” Emilio Vedova, 1949. Yağlı boya tekniği. Kübistik bir yaklaşım ile, bir kafa karışıklığı içinde birçok şeyin görülebileceği bu tablo, aslında karışıklığın ve kavganın ne kadar basit renklerle ve şekillerle basitleştirilebileceğini anlatmak adına yapılmış olabilir.

“Spatial Concept” Lucio Fontana, 1956. Yağ, karma medya tekniği. Fontana, bu tablosunda soyut ve birçok fiziksel objenin görülebileceği bir görsel yakalamak adına yağ ve başka birçok materyali yakarak, kullandığı kağıdı ve materyallerin içindeki boşlukları değerlendirmiştir. Bu şekilde göz yanılsamalarını da yaratmayı başarmıştır.

“Spatial Concept, Waiting” Lucio Fontana, 1960. Akrilik boya tekniği. Fontana bu tablosunda, tek bir çizgi ile neyi ne kadar beklediğimizi göstermek istemiş olabilir. Tek olması, herhangi bir şeyi beklediği ve bu süreçte yaralanan bir bireyin veya mental sağlığın göstergesi olabilir.

Bu müze ziyareti, genelinde resim ve yağlı boya tekniği ile yapılan resimleri barındırmaktaydı, heykeller ile arka plandaydı. Fakat, heykellerin yapılış biçimleri fazlasıyla ilgi çekiciydi.

Bu müzenin sanat tarihi açısından yeri çok büyük. Öyle ki, 20. yüzyılın büyük İtalyan sanatçılarının en değerli görüldüğü eserlerini barındırıyor. Bu yazıda size bir bakış açısı kazandırmak istedim, bir resim veya bir heykeli irdelerken nasıl düşünebiliriz ve/veya nelere dikkat edebiliriz gibi sorulara cevap bulmak adına İtalyan sanatına göz gezdirmenin iyi bir yol olduğunu düşündüm, bir sonraki yazılarımda görüşmek üzere…

Etiketler: heykel, italya, museo del novecento, müze, resim, sanat
GazeteBilim 15 Ekim 2024
Bu Yazıyı Paylaş
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp E-Posta Linki Kopyala Yazdır
Önceki Yazı anayasa Meşrutiyet düşüncesinin doğuşu: Hükûmet-i Meşrûta
Sonraki Yazı tuhaf İngilizce çok garip bir dil!

Popüler Yazılarımız

krematoryum fırını

Türkiye’de ölü yakma (kremasyon): Hukuken var, fiilen yok

BilimEtik
23 Kasım 2023
cehalet
Felsefe

“Cehalet mutluluktur” inancı üzerine

Eşitleştiren, özgürleştiren, mutlu kılan, bilgi midir yoksa cehalet mi? Mutlu kılan, cehalet mutluluktur sözünde ifade edildiği gibi, bilgisizlik ve cehalet…

12 Ağustos 2023
deontolojik etik
Felsefe

Deontolojik etik nedir?

Bir deontolog için hırsızlık her zaman kötü olabilir nitekim çalma eyleminin özünde bu eylemi (daima) kötü yapan bir şey vardır.

15 Ağustos 2024
kurt, köpek
Acaba Öyle midir?Zooloji

İddia: “Kurt evcilleşmeyen tek hayvandır!”

Tabii ki bu cümle baştan aşağı yanlıştır. Öncelikle kurt ilk ve en mükemmel evcilleşen hayvandır. İnsanın en yakın dostu köpek…

2 Şubat 2024

ÖNERİLEN YAZILAR

Evrim ve dönüşüm: Viyana Doğa Tarihi Müzesi ve Viyana Kelebekler Evi

Her oda bir sınıftı, öğreniyordum, odalar beni büyütüyor ve bugünüme geliyordum farklılaşmış olarak, dönüşmüş olarak. Bilime olan hayranlığım pekişmişti.

Psikiyatri
28 Ekim 2025

Türkiye İş Bankası Resim ve Heykel Müzesindeki KADIN PORTRELERİ

Zihnimin eserlerle kuracağı ilişkiyi merak ediyordum.

Psikiyatri
24 Eylül 2025

Müzelerde ve sanat galerilerinde sanat terapisi

Şimdi daha genel bir bakış ile müzelerde ve sanat galerilerindeki sanat terapisi uygulamalarının son dönemdeki yerinden bahsedeceğim.

PsikiyatriSanat
13 Eylül 2025

Peru’da ortaya çıkarılan 3000 Yıllık duvar resmi ‘eşsiz’ antik sanat tekniğini ortaya koyuyor!

Peru'daki arkeologlar, üç boyutlu tasarıma sahip, 3.000 yıldan daha eski bir duvar resmini ortaya çıkardılar; bu, bölgedeki İnka öncesi kültürler…

Arkeoloji
19 Ağustos 2025
  • Biz Kimiz
  • Künye
  • Yayın Kurulu
  • Yürütme Kurulu
  • Gizlilik Politikası
  • Kullanım İzinleri
  • İletişim
  • Reklam İçin İletişim

Takip Edin: 

GazeteBilim

E-Posta: gazetebilim@gmail.com

Copyright © 2023 GazeteBilim | Tasarım: ClickBrisk

  • Bilim
  • Teknoloji
  • Felsefe
  • Kültür-Sanat
  • Gastronomi
  • Çocuk

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?